technické informace

Plán údržby kontejnerů:
- mazání pantů vrat tlakovými maznicemi - 1x za měsíc
- mazání pojezdových rolen tlakovými maznicemi - 1x za měsíc
- mazání třecích ploch mechanismů zavírání a aretačních kolíků bočních vrat - 1x za 14 dní
- oprava odřenin laku - dle potřeby
- kontrola těsnosti hydraulických spojů - 1x za 14 dní
- kontrola opotřebení natahovacího ucha (průřez natahovacího ucha v místě jeho styku s natahovacím mechanismem nesmí být zmenšen o více jak 10 %)   - 1x za měsíc

  Uvedená četnost jednotlivých úkonů je uvedena jako standardní. V praxi je závislá na frekvenci provozu zařízení a účelu používání. V případě potřeby se doporučuje úkony údržby a mazání provádět častěji s ohledem na reálný stav a stáří kontejneru a též s přihlédnutím k zájmu uživatele zajistit maximální životnost zařízení. Při běžném užívání v souladu s pravidly dobrého hospodáře nevyžadují kontejnery zvláštní údržbu.

Jak si vybrat kontejner:
Na internetu naleznete k prodeji různé druhy kontejnerů, pojďme si shrnout, v čem je ten zásadní rozdíl a tedy i odlišná cena.

výška háku:
Multicar 90cm / Avia 100 cm / Liaz 135 cm / Abroll 157 cm / Atyp
rozměry kontejneru: vždy je zapotřebí udávat, který rozměr myslíte (je to rozměr včetně háku, bez háku, včetně vrat, jen holé vany........
základní rám:
U100 s ohýbanými profily / I120+U120 s jeklovým roštem / I120+U120 s roštem z profilů U100 / I180+U180 s roštem z jeklů nebo profilů U
konstrukce a sváření:
stehovaný kontejner (aby plechy držely pohromadě) / provařený kontejner / provařený kontejner s výztuhami v nejvíce namáhaných částech 
použití:
- multifukčnost - většině zákazníků rozmlouváme jejich snahu o zakoupení maximálně multifunkčního kontejneru, důvody jsou prosté: ŽÁDNÉ multifunkční řešení není tak odolné v jednotlivých oborech, jako jednoúčelový kontejner (jednoduché srovnání: do vanového kontejneru vždy naložíte více nákladu bez deformace kontejneru, než do kontejneru s odnímatelnými boky, jedná se o technický limit, který je neměnný), kdyby to bylo jinak, jezdili bychom všichni velkými SUV se spotřebou 3l/100km a v případě potřeby bychom do nich naložili celou domácnost :)
- budete nakládat něco z boku - potřebujete sklopné bočnice
- budete kontejner používat jako plato - potřebujete, aby bočnice byly odnímatelné jedním řidičem a koncová vrata byla odnímatelná
- budete nechávat zákazníky, aby do něj něco vhazovali - potřebujete sklopné bočnice ve třetině, nebo polovině výšky, doporučuje se, aby díra začínala maximálně 1,2m od země, aby tam i ti nejmenší svůj náklad vhodili
- chcete aby Vám jej zákazníci přetěžovali - potřebujete ten nejvyztuženější kontejner s vysokými bočnicemi, nebuďte ale překvapeni, když Vám do kontejneru naloží 15 tun suti a Vy jej ani nenatáhnete, proto není nezvyklým požadavkem nižší výška bočnic u vanových kontejnerů určených na trasport těžké suti
- budete vozit techniku - potřebujete kontejner, který bude mít výztuhy v traverzách, hustý rošt, pevnou podlahu a zvýšené přední čelo, jinak na něm záhy hák utrhnete a budete složitě shánět někoho, kdo Vám tam dá další výztuhy, také nezapomeňte na vázací oka, kterými techniku upevníte
- budete v kontejneru převážet sypké materiály a budete je vysýpat - potřebujete na bocích úkosy, jinak si Váš řidič umete ruce při čištění rohů, které Vám záhy začnou rezatět
- budete v kontejneru vozit palety - potřebujete kontejner, který nemá úkosy, ale spoj 90 stupňů, jinak Vám budou úkosy vadit při uložení
- potřebujete občas odvézt komunální odpad kolem 1-1,5 tuny - stačí Vám ekonomická verze "krabičky na olejovky", tedy ohýbaný kontejner s řídkým rámem vyrobená z 2,5-3 mm plechu

Neočekávejte tedy, že kontejner stojící do 20 000 Kč bez DPH bude jiný, než ohýbaný, stehovaný, bez zvýšeného čela, s řídkým roštem bez výztuh a inzerovaný s vnějšími rozměry. Jinak je to technicky i finančně nemožné. Pokud jej budete používat jednou měsíčně na odvoz komunálního odpadu, pak Vám bude úspěšně sloužit i desetiletí. Pokud v něm budete denně vozit techniku, nebo těžký náklad, samozřejmě skončí za měsíc jako krabička od olejovek :)

Nezavrhujeme ekonomické verze kontejnerů, jen si Vás dovolujeme upozornit na otázky, které byste si měli zodpovědět před nákupem.
Ke všem kontejnerům dodáváme tyto podklady automaticky:
- bezpečnostní pokyny a návod k obsluze :)
- prohlášení o shodě
- záruční list
- štítek s výrobním číslem na kontejneru
- bezpečnostní pruhy na kontejneru pro kontejnery Abroll/Avia/Liaz, nebo v případě zadání vyrobíme i atypické
Ke všem kontejnerům dodáváme tyto podklady na vyžádání:
- základní technický popis a technický výkres
- stanovisko k ADR pouze u kontejnerů určených pro přepravu nebezpečných odpadů

Nemáme ambice dodávat tyto podklady:
- postupujeme dle norem na výrobu kontejnerů (DIN 30722.1,2,3,4,5 = SVENSK SS = NFR17-108 = ........) prostě kontejnerářských norem
- certifikát způsobilosti výrobce
- certifikát způsobilosti o způsobilosti
- certifikát pro proces čehosi dle jakési marketingové normy


jsme v Čechách, takže konstruujeme a vyrábíme dle ČSN a DIN, ale hlavně selským rozumem :D ne nadarmo máme po předcích zlaté české ručičky


pokud mají nějaké certifikace důvod, jsou uvedeny v tomto článku a dost podrobně rozebrány s návazností na jednotlivé normy.


Návod k obsluze kontejnerů:


- Kontejnery lze manipulovat automobilovými nosiči kontejnerů, které mají namontovaný schválený typ hydraulického kontejnerového natahovacího mechanismu. Každý kontejner podle typu a provedení je s daným kontejnerovým systémem kompatibilní.
- Kontejnery lze manipulovat též zdvihacím zařízením, že je i pro tento typ manipulace technicky vybaven.
- Při otevírání vrat, čela, bočnic, dveří kontejneru musí být kontejner umístěn na rovné ploše pro správné fungování zavírání a zámků, pokud je jimi vybaven.
Při otevírání sklopných bočnic kontejnerů je nutná zvýšená opatrnost s ohledem na hmotnost bočnic.
- Při práci s kontejnerem vybaveným hydraulickými prvky je nutné dbát na dodržování pravidel práce s hydraulikou.
- Kontejner se nesmí provozovat, pokud se v jeho nosné konstrukci objeví trhliny.
- Kontejner se nesmí provozovat, pokud průřez natahovacího ucha je vlivem opotřebení, poškození nebo z jiných důvodů zmenšen o více jak 10 %.
- Při manipulaci s kontejnerem a při jeho plnění a vyprazdňování se nesmí v blízkosti zařízení kromě obsluhy nikdo zdržovat.

Cokoli Vás napadne, klidně napište, doplníme do návodu. (Jen větu: nešikovné maso se logicky otluče, nám auditor zakázal).